KoKoNoT

Alla inlägg under mars 2012

Av kokonot - 22 mars 2012 21:26

Ja det är så att jag inte har bloggat på ett tag för pappa har hållt på med datorn på kvällarna och innan (pappa tar datorn så) hinner jag inte helt enkelt. Men nu har jag fått darton. Okej dagens (stora(riktigt big(a)))händelse: Hmm jag har först gått till skolan, sen gick jag hem pluggade lite (riktigt lite), sen har jag orienterigs tränat lite och jag har kollat på planeter genom PappaS kikare (jag såg venus och Mars). Det var nog allt idag.


Men det är många andra dagar som jag har glömt att skriva om .t.e.x. i måndags så var jag med min kompis hästhallonet och vi gorde en kladdkaka med ynka 43 ljus i sig och på tisdagen överraskade vi vår kära fröken med en liten översaknig. Det hela började med att vi började med på fredagen att planera våran kära frökens förtiotredje födelsedag. Jag ville att vi skulle ha ett knytkalas som alla tog med sig något litet på. Men en del ville bara att man skulle göra en ynka liten paj/tårta och tyvär så blev det så. Men vi gorde en jätte gullig liten tårta som det var 43 färglada ljus på. Och sen på tisdagen så bestämde vi att det skulle vara en överasknigsfest. Den hämliga planen bestog av dom här orden  :


1. Vi skulle smugla in balongerna och tårtan i klassrumet

2. Någon skulle distrahera våran fröken

3. Vi skulle förbereda allting.

4.Vi skulle sjunga "Ja må hon leva" för henne när hon återvände.


Planen gick bra nu måste jag gå hehe Hej Då!


MvH Knorrén


Ps. Svara på denna gåta.

  

Svaret kommer imorgon!

 

Av kokonot - 17 mars 2012 09:25

HEJ ALLA MÄNNISKOR!    Nu är jag här igen. KolliE den store. Jag funderar på att byta bloggnamn till Frans, vad säger ni om det? Är det bara jag som är ung och lyssnar på Rolling Stones? Det känns verkligen så!


Nu kommer vi till en väldigt seriös grej, nämligen KONY 2012. WTF är det tror jag att du tänker nu om du inte hört om den "organisationen" förr. Men nu ska ni få veta. Det kommer ta en halvtimme av ditt liv, men seriöst, det har förändrat min syn på allt.  


Av kokonot - 16 mars 2012 16:58

pizza time 


bääääää

 
Av kokonot - 16 mars 2012 16:08

Nästan i alla fall, idag så var jag i skolan (för ovanlighetens skull (för vanligt att säga för vanlighetens skull)) och då är det så att vi har haft en  vikarie hela veckan som låter oss spela dataspel när vi är klara med "veckans mål". Men jag och min kompis ville inte gå in på darton (+ att alla datorerna var upptagna) så vi spelade kortspel istället. Och då så spådde vi varandra i korten. Och då kom det två killar i min klass som ville bli spådda och här kommer deras framtid.


Detta har KolliE skrivit i efterhand: Vet hon vad lamt är? 

Svar på KolliEs fråga: Nej jag vet inte vad lamt är. (detta har Knorrén tagit in i efterhand).

Så här gär man när man spår:

1. Man blandar korten.

2.Lägger kortleken uppoch ner mitt på bordet.

3. Bestämma vem man ska spå. 

4. Stääa en ja - nej fråga

5 Ta upp ett kort och om det är rött = ja svart = nej

6. ställ så många frågor som hälst.




MvH den korttantiske Knorrén




  

Av kokonot - 12 mars 2012 18:23

Hejsan nu är jag jätte glad eftersom jag har fått tilbaks ett brev från min brevvän i norge. Hehe det är första gången jag får ett brev från henne så jag är jätte upphätsad :D Nu måste jag gå och översätta bloggar senare!



MvH Knorrén

Av kokonot - 10 mars 2012 19:32

Hej ledsen att jag inte bloggade i går det blev för många "jag gör det senare" så till slut blev det läggdags för lilla mig. Idag har jag gort lite allt möjligt tillexempel i morse så pyslade jag med en orienterings ledare fast det var inte bara jag det var några kompisar oxå. Nu gav KolliEs lille bror mig ett chili chips som (enligt hans mening) är värdens godaste. Usch det brinner i munnen.


. Men ialla fall snart börjar det. Och med det menAr jag melodifestivalen.



MvH Knorrèn

Av kokonot - 8 mars 2012 19:12

Ja nu är jag sjuk (igen) usch jaaaaaag haaaaatar att vara sjuk. Man tror att man har så mycket tid fast man igentligen inte har någon alls, Fast man hadde igentligen jätte mycket tid det var bara det att man skuter upp det. HeHe Ialla fall idag har jag ... värmt pankakor och jag har fått igång min filmkamera fast den funkade det var bara det att den var lite överfull, men nu är den tom förutom dom där filmerna som jag spelade in för 1 timme sedan.

det var nog allt.


MvH Knorrén

Av kokonot - 6 mars 2012 21:56

Usch nu är jag sjuk igen. Jaag haaaaaatar att vara sjuk! Måste gå pappa drar iväg mig från datorn nu (jag måste sova). Så hejdå



MVh kNORRE´N








Presentation


Hej! Vi är 4 tjejer på ca 13 år som bloggar om vardagen, foto och lite funderingar och sånt som tillhör små tonåringars liv. Vi kallar oss KolliE, Bää, Knorrén och Janssons Frestelse här i bloggen, som kodnamn x'D

Klockan är...

Veckans blogg

         

Denna veckas blogg är..

 

 

Kommentar: 

 

Om du vill bli veckans bloggare så behöver du bara länka din blogg i en kommentar, så kollar vi. Annars utser vi ibland bloggar som vi kollat in på själva.

Omröstning

Är det här första gången du besöker vår blogg?
 Ja, blev slumpad
 Nej, har varit här några gånger förut
 Nej! Jag följer er!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Skriv gärna i gästboken!

Har Du Några Frågor Fråga På!

6 besvarade frågor

Lexikon

Detta lexikon ska ni läsa om ni inte förstår något ord. Om det är något ord som inte finns här kontakta oss :D

 

 Oxå: Också

Allt som det är iga bakom: Jag tror att ni kan lista ut det anars är det bara att kontakta oss ;D

Nåt: Något

Chilla: Ta det lungt och ha det gött.

MSH: Med Sjukliga Hälsningar!

Våra senaste mästerverk!

Vill Du Hitta Något Kolla Här

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards