KoKoNoT

Alla inlägg under oktober 2012

Av kokonot - 27 oktober 2012 22:40

Hej nu har det presis hänt en historisk händelse! Jag såg en älg på parkeringen! Altså inte våran parkering utan på en liten villagrupp strax ovanför vårat hus kallat gården. På deras parkering (som ligger ca 10 meter från vårat hus) stog en fullvuxen tiotaggare till älg och åt björklöv från ett träd.


Så här gick det till. Jag och KolliE såg på TV, hon sa att det borde varas dags för henne att gå hem med tanke på att klockan då var 22,19. Så då gick hon ut genom dörren kanapt 10 sekunder där efter hörde jag att någon slet upp dörren och sprag in, sen så höre jag hennes röst skrika någonting som lät ungefär så här ÄLG, PARKERING, KOM, NU(jag kommer inte ihåg dom exakta orden). Altså så fattade jag inte så mycket sen sprang jag ut till vägen och kollade upp mot parkeringen. Och där stog världens största tiotaggare och åt löv. Sen fick jag lite panik och sprang och hämtade pappa som i sin tur gick ut och sen så gick mamma ut och sen så sprang KolliE och skrek ut nyheten till hennes familj och sen så kom alla hennes syskon inklusive hennes pappa och sen så gick min och KolliEs pappor iväg och försökte mota älgen till skogen men den blev rädd och sprang över den livsfarliga vägen och försvann.


MvH Knorrén




Av kokonot - 24 oktober 2012 21:21

Oj senast jag bloggade sa jag att jag skulle blogga dagen eftr men det gick inte och sen har jag skutit upp det hela tiden så det har aldrig blivit av men ialla fall nu idag är det den stora fredens dag  Så som ni kanske föestog så är det FN-dagen! Allt fakta som jag vet o FN: att det står för Förenta Natonerna, Sverige gick med år 1956 ett år efter USA som gick med år 1955  eller så var det sverige som gick med 1955och USA som gick med år 1954. Hmm livets alla mysterier!


Just nu vill pappa ha datorn så jag måste fatta det kort. Snart är det Haloween! Altså om 3 eller 7 dager beror på när man firar det jag firar det den sista oktober medans andra kanske firar på lördagen. Ialla fall gissa vad jag ska klä ut mig till? Ja det ska jag berräta, jag ska klä ut mig till en 1700 drotnig/prinsessa/adel/rik altså en såndär med super smal midja och sen en såndär stor greg, ja ni fattar säkert. Men jag hoppas den blir klar jag kom på det i Februari men jag har endå inte gort klart den. Men förstås så måste ju jag ha något Haloweenigt över det hela så jag ska sminka mig så att det ser ut som jag är jätt mager sen så ska jag ha ett stort blodigt sår på halsen. Ja jag fattade det ju inte kort derekt mn jag skrev allt jag ville.


Ps. Min nalle fyller 5 år idag!

Pss. Min fisk Elka dog för några dagar sen ska skriva mer sen + bilder från begravnigen som skr på söndag.

Psss. Mitt första betyg någonsin var B.


Mvh Den Lilla Knorrén!




Av kokonot - 10 oktober 2012 20:34

hejsan lilla bologgisen   Idag är det en väldigt stor högtid det är nämligen så att min MOBIL FYLLER 2 ÅR! Japp ni hörde rätt för två år sedan så köpte jag en aldeles egen mobil! Jag är jätte stolt särskilt eftersom jag köpte den på ett jätte jätte spesielt datum nämligen datumet 10-10-10. Så det var lite spesielt. Måste gå nu visar en bild på hur den ser ut.

 

Så där ser ser den ut ungefär. Ja nu måste jag gå och plugga.

Imorgon hoppas jag att jag hinner blogga om mitt första betyg NÅGONSIN! Men om jag inte gör det så kommer det ialla fall vara inom dom närmsta 3 dagarna.


MvH den alltid lika pluggnigs posetiva (eller inte) Knorrén






Av kokonot - 7 oktober 2012 18:02

Hej den här hälgen har jag sprungit 25-manna. Och till er som inte vet vad detär kan jag tala om att det är en väldigt stor stafett-orienterings tävling (ialla fall första dan). Okej det går till så här det finns 7 st sträckor och 25 stycken deltagare och då undrar ni andtagligen hur det går till och då ska jag svara er på ett så snällt sätt som möjligt ... jag fattar inte heller! Eller??... Nåja jag orkar inte skriva upp det just nu iallafall. Men igår när jag väntade närvöst på att den som skulle växla till mig skulle komma så ropade någon "-Ett rådjur!" Först trodde jag att det var ett skämt eller att någon hadde klätt ut sig till det (hehe jag tänker mycket) men sen så kom något brunt och litet förbi. Jag blev livrädd, jag vet att den inte kan skada mig (inte så mycket iallafall) men jag tyckte så synd om den. Iallafall här kommer en liten bild på om hur det var. Ungefär!

 

Ni förstår det var så att efter att det stackars lilla rådjuret hade sprungit omkring i "fållan" så öppnade dom upp staketet så den kunde springa ut till det där stället som man springer i mål. Oturligt nog var det väldig mångasom sprang i mål just då så det lilla rådjuret krockade typ med några ingen ramlade turligt nog men jag tror inte att rådjuret uppskattade att det var så många som sprang imot honom med vassa spikskor. Men mer såg jag inte eftersom det var så många som var ivägen men jag såg iallafall att rådjuret försvann in iskogen.


Så det var den historien. Hoppas att ni förstog för jag gorde det knapt.


MvH Knorrén







Av kokonot - 4 oktober 2012 21:20

"RUBRIK" och jag har inte märkt et fören idag. Asså jag gillade det på dagis men jag började tvivla på den när jag smakade skolans lasange men nu när jag smakade på en hemmagord så älskade jag det! Men ialla fall nu har jag läst ut en ny bok nämligen 4:an i serien house of night, jag har redan nämligen läst 1:an 2:an 3:an 5:an och 7:an i den är årdningen: 1, 5, 2, 3 och 7. Så nu har jag också läst fyran. Här kommer en liten bild på omslaget.

  ledsen att rubriken inte är på svenska men på svenska heter den svart ängel. Den boken (och hela serien) är jätte super duper bra!


MvH Knorrén


Av kokonot - 3 oktober 2012 21:40


Hej! Det har varit en lugn dag idag och har slutat vid tolv ;) Så skönt, men var tvungen att åka tillbaka till skolan igen sen för att spela gitarr *lektion*.


Tänkte tipsa om en jättebra bok som är lite som en självbiografi till och med. Den heter DU ÄGER! och är skriven av Mia Törnblom, har så bra tips mot dålig självkänsla och förklarar i olika kapitel vad det egentligen handlar om och så har hon intervjuat unga i olika svåra situationer. Den känns välskriven och är verkligen super, även för dig som är allmänt nöjd med dig själv. Jag har dock inte läst klart den än men just nu skulle jag ge den 9/!0 poäng.


Här kommer en liten bild på boken, om du vill hitta den ser den ut som på bilden, fast den är blank i verkligheten:


 


Kram och godnatt på er allihopa! MVH KolliE   




Av kokonot - 2 oktober 2012 16:43

Hej! Det var så länge sen jag bloggade! Jag har jättemycket i skolan och det blir inte mycket tid till det heller. Sen har jag kanske tröttnat lite..


Igår så tog jag livmoderhalscancersprutan! Det gjorde ont, värre än många andra sprutor jag tagit. Är fortfarande öm i armen, inte kul. Idag har jag haft en stressig dag! Har gjort en massa saker, försovit mig till en kvart innan bussen gick, orienterat (det trodde ni inte va?) och så har jag varit oss läkaren, skönt att jag inte behövde några nya mediciner. 


Nu är jag äntligen hemma och borde byta om inför träningen nu. Hoppas ni har det bra, kram   

Presentation


Hej! Vi är 4 tjejer på ca 13 år som bloggar om vardagen, foto och lite funderingar och sånt som tillhör små tonåringars liv. Vi kallar oss KolliE, Bää, Knorrén och Janssons Frestelse här i bloggen, som kodnamn x'D

Klockan är...

Veckans blogg

         

Denna veckas blogg är..

 

 

Kommentar: 

 

Om du vill bli veckans bloggare så behöver du bara länka din blogg i en kommentar, så kollar vi. Annars utser vi ibland bloggar som vi kollat in på själva.

Omröstning

Är det här första gången du besöker vår blogg?
 Ja, blev slumpad
 Nej, har varit här några gånger förut
 Nej! Jag följer er!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Skriv gärna i gästboken!

Har Du Några Frågor Fråga På!

6 besvarade frågor

Lexikon

Detta lexikon ska ni läsa om ni inte förstår något ord. Om det är något ord som inte finns här kontakta oss :D

 

 Oxå: Också

Allt som det är iga bakom: Jag tror att ni kan lista ut det anars är det bara att kontakta oss ;D

Nåt: Något

Chilla: Ta det lungt och ha det gött.

MSH: Med Sjukliga Hälsningar!

Våra senaste mästerverk!

Vill Du Hitta Något Kolla Här

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards