KoKoNoT

Alla inlägg den 7 januari 2012

Av kokonot - 7 januari 2012 22:09

Jag har ett helt tomt huvud nu det blir väl så efter allt tårtätande. Nu ska jag skriva om 80 - årskalaset jag precis har varit på först fick jag skaka hand med mors fastrar, mors farbröder, mors kusiner och massor massor med sysliner oxå kallade sysligar. Så nu har jag kramp i händerna.


KolliE berättade om olika "afrobier" så nu ska jag berätta vad jag har för afrobier. Knivar, åskväder, canser, (min morfar dog i bröstcanser) fobier, slutna (små) utrymmen och döden döda saker (anlednig för att jag inte är rädd för döden är att det händer alla och man kan inte hindra det, men jag lägtar inte efter det heller.) .


MvH Knorrén

Av kokonot - 7 januari 2012 10:54

Vilka har du?


Aerofobi - luft- eller vinddrag, alternativt lukter
Agyrofobi - rädsla för att korsa en väg, både tom och trafikerad
Aikmofobi - knivar
Ailurofobi - katter
Akrofobi - höjder
Anthofobi - blommor
Astrafobi - åskväder
Bacillofobi - baciller
Bakteriofobi - bakterier, smitta
Bibliofobi - böcker
Carcinomatofobi/cancerofobi - cancer
Charofobi - dans-skräck
Coulrofobi - clowner
Dysmorfofobi - inbillad fulhet
Ergasiofobi – arbete
Erotofobi - fysisk kärlek
Erytrofobi - röd färg, rodnad
Fobofobi - fobier
Fonofobi - ljud, särskilt starka
Hypnofobi - rädsla för sömn
Klaustrofobi - slutna utrymmen
Mysofobi - smuts och smitta
Nekrofobi - döden, döda saker
Nomofobi - Rädsla för att vara utan mobiltelefonkontakt
Nosofobi - sjukdomar och sådant som kan associeras med dessa
Osmofobi - en speciell eller starka lukter
Ornitofobi - fåglar, i vissa fall fladdermöss
Pedofobi - barn
Phobofobi - rädsla för fobier, eller att bli rädd för att bli rädd
Tetrafobi - rädsla för siffran fyra, som i Asien symboliserar döden
Zoofobi - djur


Astrafobi är en av min fobier..hehe

Av kokonot - 7 januari 2012 09:23

Nu ska jag på min mammas farbror och hans frus 80 - årskalas. Jag hann inte ladda upp bilder igår för jag hadde lite annat för mig + att pappa höll på att göra massor med frågor till frågesporten som våran orienterings klubb ska anårdna  Så jag fick aldrig darton fören sent på kvällen men då var jag tvungen att gå och lägga mig. Jag kanske hinner imorgon fast då ska jag och KolliE va med Janssons Frestelse. AA jag hinner innan tisdag för då är det skola igen *suck*. Föresten igår glömde jag säga att jag har lärt mig ishockyeska titta. *bank* *bank* Hey! Visst jag var duktig 


MvH Knorrén    


Presentation


Hej! Vi är 4 tjejer på ca 13 år som bloggar om vardagen, foto och lite funderingar och sånt som tillhör små tonåringars liv. Vi kallar oss KolliE, Bää, Knorrén och Janssons Frestelse här i bloggen, som kodnamn x'D

Klockan är...

Veckans blogg

         

Denna veckas blogg är..

 

 

Kommentar: 

 

Om du vill bli veckans bloggare så behöver du bara länka din blogg i en kommentar, så kollar vi. Annars utser vi ibland bloggar som vi kollat in på själva.

Omröstning

Är det här första gången du besöker vår blogg?
 Ja, blev slumpad
 Nej, har varit här några gånger förut
 Nej! Jag följer er!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Skriv gärna i gästboken!

Har Du Några Frågor Fråga På!

6 besvarade frågor

Lexikon

Detta lexikon ska ni läsa om ni inte förstår något ord. Om det är något ord som inte finns här kontakta oss :D

 

 Oxå: Också

Allt som det är iga bakom: Jag tror att ni kan lista ut det anars är det bara att kontakta oss ;D

Nåt: Något

Chilla: Ta det lungt och ha det gött.

MSH: Med Sjukliga Hälsningar!

Våra senaste mästerverk!

Vill Du Hitta Något Kolla Här

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards